ابزار رایگان وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن


میرزا بنویسان
وی در دیداری با حزب حاکم مصر اظهار می دارد که «فارس ها در تلاش اند تا دولت های عرب را ببلعند!». این در حالی است که دولت مصر، یکی از مسببان اصلی فاجعه غزه است و تا کنون نیز تلاشی برای بهبود آن صورت نداده است.
رئیس جمهور مصر، جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای کنترل کشورهای عرب منطقه متهم کرد!

به گزارش «فردا» از روزنامه کویتی الجریده، حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر روز 5 شنبه مدعی شده است که انتقادات ایران از لاقیدی و سهل انگاری مصر در قبال بحران انسانی در نوار غزه نشانه ای از تمایل ایران برای کنترل اعراب همسایه است!

بنابراین گزارش که در پرس تی وی نیز انعکاس یافته است، وی در دیداری با حزب حاکم مصر اظهار می دارد که «فارس ها در تلاش اند تا دولت های عرب را ببلعند!»

شایان ذکر است که امروز، علی لاریجانی، رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گویی تلفنی با همتای مصری اش از رئیس مجلس مصر برای رفع مشکلات و محدودیت های مردم فلسطین در نوار غزه قدردانی نموده و ابراز امیدواری کرد تا روابط و همکاری های دوستانه دو کشور گسترش یابد.

روز سه شنبه، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، در خطبه های نماز عید قربان دولت مصر را به خاطر خودداری از بازگشایی گذرگاه رفح مورد سرزنش قرار داد.

روز دوشنبه نیز گروهی از دانشجویان دانشگاه های شهرهای مختلف با حضور در برابر دفتر حفاظت از منافع مصر در تهران علیه سیاست های دولت مصر در برابر اسرائیل دست به تظاهرات زدند و به سوی این ساختمان موادآتش زا پرتاب کردند.

هنگامی که تظاهرکنندگان قصد نزدیک شدن به ساختمان دفتر نمایندگی را داشتند، با ممانعت ماموران پلیس روبرو شدند که درگیری مختصری بین دو طرف روی داد اما دانشجویان از ادامه درگیری خودداری ورزیدند.

[ جمعه 87/9/22 ] [ 11:59 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]
در بیانیه‌ی اتحادیه‌ی عرب آمده است که سفیر عربستان و رییس دفتر دبیرکل اتحادیه عرب در واشنگتن این نامه را به مشاور اوباما ابلاغ کرد.
انتخاب: روزنامه‌ی اماراتی البیان نوشت: کشورهای عربی در نامه‌ای به اوباما آ‌مادگی‌شان را برای صلح با اسراییل اعلام کردند.

روزنامه‌ی البیان نوشت: اتحادیه‌ی عرب اعلام کرد که طی نامه‌ای به باراک اوباما، رییس‌جمهور منتخب آمریکا که توسط عمرو موسی، دبیرکل این اتحادیه و سعود فیصل، وزیر امور خارجه‌ی عربستان به عنوان رییس دوره‌یی شورای وزیران امور خارجه‌ی اتحادیه‌ی عرب به امضا رسید، آمادگی کشورهای عربی را برای تحقق صلح با اسراییل بر اساس اصل زمین مقابل صلح به وی ابلاغ کرد.

در بیانیه‌ی اتحادیه‌ی عرب آمده است که سفیر عربستان و رییس دفتر دبیرکل اتحادیه عرب در واشنگتن این نامه را به مشاور اوباما ابلاغ کرد.

اتحادیه‌ی عرب در این نامه برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر با رژیم صهیونیستی براساس اصل زمین مقابل صلح، قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح کشورهای عربی اعلام آمادگی کرده است.

در این نامه موضع کشورهای عربی در قبال تحولات بحران اعراب و اسراییل تشریح شده است.

اتحادیه‌ی عرب تصمیم دارد، تماس‌ها و ارتباطاتش را با اعضای دولت جدید آمریکا جهت ارایه‌ی موضع‌گیری دقیق این اتحادیه در قبال روند صلح افزایش دهد.

از سوی دیگر، دبیرکل اتحادیه‌ی عرب در گفت‌وگو با روزنامه‌ی الشرق الاوسط -چاپ لندن- اظهار داشت که بنا به دعوت بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به همراه سعود فیصل در نشست‌های کمیته‌ی چهار جانبه‌ی صلح که قرار است طی روز‌های آینده در نیویورک برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

وی عنوان داشت: این نشست به بررسی راهکارهای موجود جهت حل و فصل بحران اعراب و اسراییل به ویژه پس از پایان دوره‌ی دولت فعلی آمریکا و روی کار آمدن دولت جدید این کشور خواهد پرداخت.

عمرو موسی عنوان داشت: بررسی تمامی پرونده‌های بحران امری مهم و ضروری است و از این طریق باید مسوولیت‌های سازمان ملل را در قبال روند صلح به ویژه در خصوص پیگیری روند کنفرانس آناپولیس یادآوری کرد.

وی ایجاد یک افق جدید در فرایند صلح را جهت از بین بردن رکود به وجود آمده در این فرایند طی سالهای گذشته ضروری دانست

[ جمعه 87/9/22 ] [ 11:58 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]
معظم له در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، گفت: فحاشی اخیر وهابیون علیه شیعیان به دلیل طرح مناظره از سوی مراجع تقلید قم خود نشانه حقانیت مذهب شیعه است.

وی افزود: اخیرا ما گفتیم که حاضریم با بزرگان و سران فرقه وهابیت مناظره رسانه ای کنیم که برخی سایت های وهابی، جواب ما را با فحش دادند.

وی ادامه داد: ما اهل فحش نیستیم، پرخاشگری های وهابی ها نشانه آن است که هدف خما و سخن ما حق است و این امر نشانه ترجیح مکتب و مذهب تشیع است.

آیت الله مکارم شیرازی که اهمیت بحث مدارا با مردم را به طلاب و روحانیون گوشزد می کرد، ادامه داد: اسلام دستور به مدارا داده زیرا توجه به این امر افراد را دگرگون می کند.

وی ادامه داد: مطمئنا بسیاری از جنگ و نزاع ها و مشکلات موجود در جهان با ترویج فرهنگ مدارا در بین مردم قابل حل است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: وقتی فرهنگ مدارا از جامعه رخت بربندد مشکلات نیز پشت سرآن خواهد آمد بویژه در دنیای امروز که برخوردها و نزاعها زیاد شده است.

وی با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین(ع) در خصوص توجه به مدارا با مردم، گفت: ما نیز به عنوان رهروان آن بزرگواران باید خودمان به این دستور عمل کرده و آن را برای دیگران نیز ترویج کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: سلسله جلیله روحانیت دراین زمینه وظیفه سنگینی را بر عهده داشته و باید تا می توانند به مدارا با مردم توجه نمایند.
[ جمعه 87/9/22 ] [ 11:57 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]
.: Weblog Themes By rashedkhodaei :.

درباره بچه مرشد اعلی الله مقامه الشریف

زمین را ز آسمان نثار است و آسمان را از زمین غبار... کل اناء یتشرح بما فیه

پیچک