ابزار رایگان وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن


میرزا بنویسان
[ شنبه 89/9/6 ] [ 12:54 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]

حجت‌الاسلام کریم عاشوری دارنده دو مدال و کمربند طلای بین‌المللی فول کیک بوکسینگ از مظلومیت و غربت ورزشکاران حوزوی می‌گوید. وی در سوم آبان 89 در مسابقات فول‌کیک‌بوکسینگ در سبک «ساندااوپن» در یوروکاپ در کشور آلمان شرکت کرده و مدال برنز را کسب نمود.

این طلبه ورزشکار در گفت‌وگوی اختصاصی با مرکز خبر حوزه از دغدغه‌های خود در خصوص ورزش می‌گوید.

خود را معرفی کنید؟ و بفرمایید در چه سالی وارد حوزه شده‌اید؟

من متولد 1350 هستم و در سال 1367 در مدرسه علمیه رسول اکرم قم مشغول تحصیل شدم، از پایه چهارم تا سطح یک در مدرسه الهادی بودم و بعد از تکمیل سطح سه، شش سال در درس خارج شرکت کردم.

از چند سالگی ورزش را شروع کردید؟

 از 11 سالگی با کاراته شروع کردم و بعد کنگ‌فو رفتم و اولین شال مشکی کنگ‌فو قم را کسب کردم.

شما دارای سبک هم هستید؟ همزمان با کنگ‌فو، فول‌کیک بوکسینگ هم کار می‌کردم و بنیانگذار سبک فول کیک بوکسینگ در قم بودم.

تا کنون در چه مسابقاتی شرکت کرده‌اید؟ و چه عناوینی را کسب نموده‌اید؟

در سال 1380 در مسابقات بین‌المللی قبرس مدال و کمربند طلا کسب کردم و در سال 2004 در مسابقات بین‌المللی بلاروس مدال طلا آوردم و در سوم آبان ماه سال جاری در سبک ساندااپن در «روش مبارزه ووشو» که در کشور آلمان برگزار شد مدال برنز را کسب کردم.

چرا مدال خوش رنگتر نگرفتید؟

 مدتی از ورزش فاصله گرفته بودم و سطح مسابقات هم در حد خیلی بالایی بود که موجب شد به نفر سومی قناعت کنم. اما از اینکه یک روحانی توانسته است در مسابقات قهرمانی جهان صاحب مدال شود خوشحالم.

 عکس العمل مردم چگونه بود؟

بسیار تعجب می‌کردند، برایشان جالب بود و خوشحال بودند که یک طلبه توانسته در این سطح در ورزش پیشرفت کند.

ورزش را تا چه اندازه برای طلاب لازم و ضروری می‌دانید؟

 آیا باید به ورزش قهرمانی هم بپردازند؟ ما باید در زمینه ورزش قهرمانی و عمومی به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنیم که بسیار کارشناسانه به این دو موضوع پرداخته‌اند بنابراین اگر طلاب به ورزش عمومی نپردازند از انجام بسیاری از فعالیت‌های علمی و معنوی بازخواهند ماند. در دنیای ماشینی و آپارتمانی امروز و غذاهایی که از مواد شیمیایی تشکیل می‌شود و عدم تحرک، باعث امراض می شوند که تنها با ورزش کردن می‌توان مانع آن شد و اگر طلبه‌ای برنامه ورزشی نداشته باشد در روزی که می‌خواهد آموخته‌های خود را به ثمر بنشاند باید با این امراض مبارزه کند و عملا زحمات علمی او به هدر می‌رود و اگر بگوییم در بعد قهرمانی وارد نشوند، نه تنها اشکالی ندارد بلکه پسندیده نیز می‌باشد.

چه توصیه‌ای به طلاب در زمینه ورزش قهرمانی دارید؟

 باید ورزش عمومی در حوزه‌های ما نهادینه شود به طلاب جوان می‌گویم، طلبگی شغل نیست راه است در ابتدا راه آنچه می‌توانند پایه‌های درسی خود را قوی کنند و روزانه حد اقل 10 دقیقه به ورزش بپردازند، پس از آنکه پایه های درسی قوی شد، یعنی از سال پنجم به بعد با برنامه ریزی قوی می‌توانند به ورزش قهرمانی بپردازند و در درس هم موفق باشند، بنابراین در راهی که پیش گرفته‌اند باید از هر فضیلت مانند هنر، بیان، فیزیک بدن برای تثبیت آن و ترویج مکتب اهل‌بیت‌(ع) استفاده کنند.

یک طلبه ورزشکار تا چه اندازه‌ می‌تواند در میان جوانان تاثیرگذار باشد؟

طلبه باید در همه عرصه‌ها ورود پیدا کند تا از آن به عنوان ابزار برای تاثیر‌گذاری استفاده کند، از جمله آن ورزش است چون اغلب جوانان علاقه به ورزش دارند و طلبه‌ای که خود ورزشکار باشد، میدان عمل و کار برای او در میان جوانان و نوجوانان بسط پیدا می‌کند و من این را احساس کردم و تا حد زیادی موثر بوده است.

پیشنهاد شما به حوزه برای اهتمام به ورزش طلاب چیست؟

ما اگر می‌خواهیم حوزه پویا داشته باشیم، باید بخشی از آن به تربیت‌بدنی اختصاص داده شود و فعال کار کند حوزه یک سالن چند منظوره برای طلاب ندارد، حوزه به این بزرگی برای شنا که ورزش اول اسلام است؛ یک استخر اختصاصی ندارد، جوانی که دانشگاه و دبیرستان را ترک می‌کند و به حوزه می‌آید از تحرک بالایی برخوردار است، باید به تحرک او جهت داده شود و در او سستی و کسالت ایجاد نگردد که کمتر به این مسئله توجه شده و درباره طلاب قهرمان هم باید بگوییم که در مظلومیت و غربت هستند.


[ شنبه 89/9/6 ] [ 12:48 عصر ] [ راشد خدایی ] [ پامنبری ها () ]
.: Weblog Themes By rashedkhodaei :.

درباره بچه مرشد اعلی الله مقامه الشریف

زمین را ز آسمان نثار است و آسمان را از زمین غبار... کل اناء یتشرح بما فیه

پیچک